Thembavani: Rev. Fr. Beschi: King David Ancestor of Joseph

வளன் சனித்த படலம் 
தாவீது மன்னன்சிறப்பு
167
அன்ன மா திரு நகர் அகத்து, உடற்கு உயிர்
என்ன, மா தாவிதன் இனிதில் வீற்றிருந்து,
ஒன்னலார் வெரு உற, உவந்து பாவலர்
சொன்ன பா நிகரும் மேல் துளங்கினான் அரோ.
1

168
அருளொடு வீங்கிய அகத்தினான்; துளி
மருளொடு வீங்கிய மழைக் கையான்; மலர்ச்
சுருளொடு வீங்கிய தொடையல் மார்பினான்;
பொருளொடு வீங்கிய பொறைப் புயத்தினான்.

 தாவீது மன்னன் மரபில் காப்பியத் தலைவனாகிய வளன் எனப்படும் 
சூசை பிறந்த செய்தியைக் கூறும் பகுதி.
அத்தகைய பெருமை வாய்ந்த எருசலேம் திரு நகரத்தில், உடலுக்கு
உயிர் போல, பெருமை வாய்ந்த தாவிதன் இன்பமாக அரசு வீற்றிருந்து,
பகைவர் அச்சங்கொள்ள, பாவலர் புகழ்ந்து சொன்ன பாடலின் நிகருக்கும்
மேலாக விளங்கினான்.
     'அரோ' அசைநிலை. முன் பாடலில், ''உடல் உருவே இடை உயிர்
நேர் .. அரசு,'' என்றது காண்க. (2 : 70).

அவன் உயிர்களிடத்துக் கருணையால் நிறைந்த நெஞ்சம் படைத்தவன்;
துளிகளின் மிகுதியால் நிறைந்த மழைபோல் கொடுக்கும் கையை உடையவன்;
மலர்ச் சுருள்களால் நிரம்பக் கட்டிய மாலை அணிந்த மார்பு கொண்டவன்;
பொன் அணிகலன்களால் நிறைத்து மலை போல் திரண்ட புயங்களை
உடையவன்.
     பொருள் - பொன்; பொன் அணிகலன்களுக்கு ஆகுபெயர்.
 

http://www.tamilvu.org/library/l4310/html/l4310ind.htm
In the stanza one sixty seven, the poet (Rev. Fr. Beschi) he celebrates Jerusalem associating with the glorious reign of King David. He praises that king David reign in Jerusalem was in glory, as the life to the body. His kingdom was majestic, dynamic, joyful, and filled with happiness. The kingdom was strong and fearsome to the enemies. It was adorned with victories and praiseworthy and beyond the praises of the writers and poets. In the stanza one sixty eight, the poet continues to praise the King David’s physical attributes and qualities. The king had a loving and compassionate heart towards all lives. He was charitable like ever giving rain. His chest was decorated with garlands of beautiful flowers. His strong and rounded shoulders were adorned with golden jewelries.

After the depiction of Jerusalem, the poet praises the reign and qualities of King David, which is logical in paving foundational context for the birth of Joseph, as Joseph was born in the line of the king David. The poet visualized King David as a strong, kind, and loving king. He praises king’s reign as glorious and praise worthy. Here the poet used a Tamil tradition to praise the king. In Tamil Nadu, kings had poets in their courts, who would keep the history and victories of king in songs and poems. 

Traditionally, a glorious king would have the qualities of kind heartedness and charitable to his people and fearsome to the enemies at battle. Such kings will have places in peoples’ heart and praised by writers and poets and their history will be archived in the stones and palm leaves in the form of songs and poems. Here, in Thembavani, the poet (Rev. Fr. Beschi) depicted King David with ideal qualities of a great king, who is praiseworthy along with the ideal qualities. Further, when he described the physical attributes of the king David, the poet has used decorative garlands on the chest and Jewelries on the shoulders, which were tradition for any king throughout the world, however flowered garland and shoulder jewelries were very unique to Tamil tradition indicating victory and wealth. Thus, the poet has visualized and praised King David in the tradition of Tamil culture, which is really extraordinary and that is Rev. Fr. Beschi’s expertise. He was a master of cultural amalgamation and application in his ministry.

Comments

Popular posts from this blog

Our Lady of Snow: Tuticorin: Golden Car Festival August 5th, 2013

Velankanni Matha Novena for nine days: Day 2

Our Lady of Velankanni Novena : Day 3